Sakerna som ville följa med hem men inte fick.


Det tål att sägas om och om igen. Det fanns mycket som ville följa med hem från Erikshjälpens retro premiär! Tyvärr hade jag, som jag tidigare sagt, redan spräckt min budget men jag kan i alla fall visa er vad det var som fångade mitt intresse.

Denna läckra lampa har jag berättat om för er redan men den tål att visas igen. Här kan Ni se hur sliten den är och eftersom jag inte är något vidare på att reperera trämöbler fick den stå kvar.



Först gick bara förbi, jag såg en glad liten färgklick men tänkte inte så mycket på det. Andra varvet fångade den mitt intresse och då såg jag att det var en citruspress. En mycket häftig sådan måste jag säga! Den fingrades det på en hel del men den fick inte följa med hem. Vem vet, har jag tur finns den kanske kvar vid nästa besök? Fast å andra sidan känns 120 kronor lite väl mycket för en citruspress som till mesta dels skulle fått agera prydnad.



Sänggavlarna ångrar jag faktiskt att jag inte slog till på. Riktigt snygga och 250 kronor känns inte särskilt dyrt för alla fyra. Dock var och är jag osäker på om det räcker med att fästa gavlarna i en madrass eller om man måste ha en sängram till också. Någon av mina läsare kanske vet det?

Något som många verkar sukta efter, inklusive jag, är de olika Mazettiburkarna. Denna var stor och fin men 90 kronor ger jag inte för en plåtburk. Burken under blev jag också intresserad av men efter att ha sett priset på Mazetti tittade jag inte ens på Kaffeburkens pris.

Detta är kanske inte min bästa vän direkt men jag föll ändå för den. Badrumsvågen EKS. Själva färgen och mönstret i färgen var vackert. Konstigt, jag brukar inte vara så förtjust i grönt.

En liten kökspall hade inte varit fel. Ibland måste man ju komma åt saker på en högre höjd och då skulle denna vara himla bra. Tyvärr är det inte riktigt rätt färg för mig. Jag vill ha en klarröd eller en solgul om det finns.

Tavlan som egentligen inte är en tavla utan reklam för margarinet Tre Ess kunde varit fin på köksväggen. Nu har vi tyvärr inte plats på våran köksvägg då där står en stor bokhylla. Hoppas Någon annan finner den lika rolig som jag och låter den få bosätta sig Deras kök!

Jag avslutar Erikshjälpens retro premiär med att visa en grupp utemöbler. Kanske inte den bästa färgkombinationen men det är nog just det som fångade mitt intresse. Hade jag haft en trädgård hade dessa utemöbler förmodligen fått en egen plats där.

P.s Det fanns två saker till som ville följa med mig hem och de fick faktiskt lov att göra det också!

Kungsör: "Varan som varar". Här ska det bakas mycket om Lördagarna!






Kommentarer
Postat av: anna

vågen och lampan var ju underbara!

Postat av: Libby

Kul att se alla bildsvep från den nyöppnade kyrk-retron. Verkar ha rätt hög fyndfaktor?

2010-05-24 @ 00:23:39
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Clinen

Libby: Just denna Erikshjälpen har funnits länge. De hade bara samlat på sig en massa retro och kallade det för "Retro Premiär".

Fyndfaktorn är lite blandad tycker jag. Mycket av sakerna var på tok för dyra för min smak! Men där fanns säkert andra som betalade priset med glädje. Sedan tittade jag inte efter fynden särskilt noga med tanke på den ekande plånboken. (skratt)

2010-05-24 @ 10:46:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback