Låt letandet börja!


Jag berättade för någon dag sedan att jag "snubblade över en loppisbod" och där lyckades jag verkligen fynda! Längst in i butiken hade de böcker för 5 kronor styck och jag fick syn på något mycket trevligt. Det var nästan så jag skrek rakt ut av lycka. 

Det blev 13 böcker av serien När Var Hur mellan 1950-1970. Det fattas en del böcker i samlingen men det gör inget. Själva letandet kan ju också vara roligt.


När det var dags att betala fick jag syn på något som var minst lika roligt om inte roligare, Husmodernsköksalmanack. Det fick bli åren 1956, 1958 och 1959. De var snäppet dyrare och kostade 10 kronor styck. Jag behöve bara betala för en av dem eftersom vi hade handlat så många böcker. (Jag tycker att Husmoderns köksalmanack från 1958 är vackrast av dessa tre)


Några dagar senare åkte jag tillbaka och köpte alla husmoderns köksalmanack från 1960-1970 förutom år 1964 (1971 hade jag sedan tidigare). På bilden kan ni även se "Stora kokboken" från 1945 och 1963.


Här inne fann jag också en lampa men det får ni veta mer om i ett annat inlägg.





Kommentarer
Postat av: anna

jag har också husmoderns köksalmanack från 50,60,70 och 80-talet! dom är helt underbara!

Postat av: the StarChief

Det är altid kul med böcker, jag har också några när var hur.

Det brukar även vara lite kul bilder innuti böckerna.

Bra köp

2010-05-13 @ 16:53:52
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

anna: Kul! Själv har jag inte bestämt om jag stanna vid 1971 eller om jag ska samla på mig upp till 1980. Eller rent av samla på mig fram till årets upplaga.



the StarChief: Kul! Det verkar vara böcker som vi retronissar är mycket intresserade av idag. Jag har dock ej hunnit titta i dem ännu.



Borde kanske lägga mig en timme tidigare med en bok i handen. De är ju trots att inte bara till för bokhyllan. Man ska titta i dem också!

2010-05-13 @ 18:36:05
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: the StarChief

Jag gjorde som du sa, inte la mig tididgare utan läste i en gammal bok. Hur man blir bra bilförare från 56 wow vad många kul bilder som jag inte sett innan.

2010-05-14 @ 16:43:37
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

the StarChief: Kul! Kanske något att skriva om och visa i bloggen? Blev nyfiken på det.

Själv har jag hittat en notis om hur en dam bör kliva ur bilen graciöst. Lite kul faktiskt. (Minns ej var jag fann den men det var på nätet någonstans)

2010-05-14 @ 19:44:28
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Kul med gamla böcker om dom har nåt extra som dom här. Har också några köksalmanackor men försöker undvika att få en samling eftersom jag redan har så många andra samlingar :-)

2010-05-15 @ 22:36:49

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback