Här ska det tvättas!


Nja, det kanske inte blir tvättat men det var en rolig tanke i alla fall. I Fredags fick jag nämligen en gammal tvål av min chef. På förpackningen står det att man kan tvätta händerna, yllekläder och småtvätt med tvålen.

Chefen kom in och sa "Jag tog med lite tvål som jag tänkte att vi kunde använda här på torpet". Fortare än jag hann blinka blev mitt svar "Öpnnar du och använder den får du en lusing!" Kanske inte så finkänsligt sagt men jag trodde verkligen att han menade allvar och blev rädd att de skulle fördärva den härligt orörda originaltvålen. (I förpackningen ligger det nämligen två orörda tvålar)

Som tur är skojade chefen och han hade sett förpackning av en ren slump i en skräphög och tänkt på mig. "Ja, jag tänkte, du gillar ju sånt där gammalt så jag tog den till dig". Tusen tack! Vad glad jag blev att han tänkte på mig. I hans ögon var det egentligen skräp men i mina ögon en mycket fin present ifrån en omtänksam chef! 

Tyvärr kunde jag inte hitta något datum på tvålen men jag tror att den är ifrån mitten av 1950-talet.





Kommentarer
Postat av: Lina

åh vilken fin. Och vilken omtänksam chef du har. Inte många förunnat! :)

2010-03-31 @ 19:13:43
URL: http://komigenbloggen.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilken härlig present!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback