Här ska det njutas!


En stor kopp te, en underbar fåtölj, en filt och en bra tidning. Det låter väl inte fel? Det ska i alla fall jag njuta av efter jobb den kommande veckan tänkte jag. Detta kom nämligen med posten ifrån min underbara vän i Göteborg!

Sex nummer av Hela Världen ifrån 1948-1950. Jag har redan börjat läsa i tidningen som var från 1948. Det kommer ta ett litet tag att vänja sig vid stoleken på texten och orden jag inte hört innan men det är det värt! Jag tycker det är riktigt intressant att läsa om hur det var på den tiden. Massvis med inspiration och sug efter ännu mer 1950-tal kommer bara av att titta på dessa vackra omslag.

Har Ni några tidningar från 1940-1960? Vilken är i så fall Er favorit?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback