En onödig men ack så rolig pryl!


Under min lilla loppisrunda i stan förra veckan hittade jag en sak som jag inte kunde motstå. Jag tittade på den ett tag och försäljaren säger: "Den kostar 50 kronor".
Jag la ner den på bordet igen men tittade lite fundersamt på den. Då säger han "Tyckte du det var för dyrt? Du kan få den för 40 kronor istället".
Jag kunde verkligen inte mostå så jag slog till och lät den följa med hem. Men vad var det nu jag hittade då?

Jo, jag hittade en rakapparat från någon gång under 1950-1960-talet. Den är i fint skick och det enda tråkiga är det lilla märket på fodralet som någon gjort med en bläckpenna(?). Vem vet, det har kanske varit så sedan den första ägaren hade den?

Vi har tagit upp den ur fodralet och testat den. Den går igång och den går fort vill jag lova! Min man tyckte att det luktade lite bränd metall så han vågade inte ha igång den någon längre stund. Det gör mig ingenting för jag vill ändå bara ha den i vitrinskåpet för att kunna titta på den. Visst är den inte snygg?



Mer saker ifrån loppisrundan kommer senare!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback