Alla vill väl kunna se bra (ut)?


Jag lovade er ett inlägg som handlade om mina glasögon från 1956 och det ska ni få också men jag tänker inte börja med det. Istället ska jag börja med att låta er få ett litet gott skratt. Jag var nämligen i stan en liten runda igår och tittade på fräcka glasögonbågar.

Vi börjar med vad jag tror är två 1980-tals bågar.





Nu vandrar vi tio år bakåt i tiden och tittar på
hur jag skulle kunna se ut under 1970-talet.







Då förflyttar vi oss 20 år bakåt i tiden hamnar på 1950-talet.

 







Äntligen ska ni få veta lite om glasögongen från 1956!
Jag kom hem till  min mormor för några år sedan och hade klätt mig i mina 50-tals kläder. Vi började prata om mina vanliga glasögon och jag nämde att jag var mycket intresserad av ett par 1950-tals bågar. Då kom mormor på att hon förmodligen hade sina kvar i en låda och mycket riktigt låg där ett par glasögon som hon använt när hon var 15 år. Då räknade jag ut att glasögonen förmodligen var från 1956.



Det fanns även ett glasogönfodral som kom någon gång under den tiden också. Mormor var dock osäker på om detta fodral tillhörde glasögonen eller om de var ifrån några andra glasögon.



Såhär ser jag ut i dem!





Jag är verkligen glad att mormor hade sparat dem i alla dessa år och att det gick att byta ut glasen i dem så att jag kunde få min egen styrka.
De används flitigt kan jag säga!





Kommentarer
Postat av: The StarChief

Du ser bra ut Clinen i dina snygga bågar, faktist några som du provar som inte ser helt fel ut heller.

2010-03-18 @ 22:14:20
URL: http://starchief.blogg.se.se
Postat av: randiga tråden

Snyggt med glasögonen, jag har också sparat alla mina från när jag var ung, det har blivit en hel del genom åren. Värst är de från 80 talet, hemska men de blir nog snart moderna igen. Brittmari

2010-03-19 @ 18:13:32
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilka underbara glasögonbågar!

Jag är själv på jakt efter ett par 50-talsbågar,men har inte funnit några.

Postat av: Clinen

Anna: Vill du ha "riktiga" som är från 1950-talet?



Det kan nog vara svårare att hitta men om du vill ha 1950-tals stil på bågarna så börjar det komma in i de flesta glasögonbutikerna nu.



Man alltid fråga runt och se om en butik kan skaffa det om det inte har det inne.

2010-03-20 @ 16:23:39
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Härliga bågar och härlig blogg. Lägger till vår lista.

2010-03-21 @ 09:18:19
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback