En rolig liten utställning


På jobb finns det en liten blå bod eller stuga kanske man kan kalla den. I den boden har vi möjlighet att göra utställningar med möblerna vi får in. Vi har lyckats få in möbler mellan 1940-1960-talet och jag blev givetvis inspirerad till att göra en liten retro-utställning.

Välkommen in!

Varför inte sätta sig ner vid skrivbordet och lyssna på lite musik ur radion från Graetz 1959.

Ta Dig en titt i spegeln och njut av den fina ramen runt om glaset och den tillhörande byrån tillverkade av Swede-Form i Skillingaryd.

Njut av en kopp kaffe vid det härliga mahognybordet tillverkat av Sundling i Tranås.

 Någon Du behöver ringa?
Då passar det utmärkt att göra det vid det lilla bordet från Bodafors SMF.

Blir det mörkt i stugan går det bra att tända en lampa. (Denna är kanske till för utomhusbruk?)

Har Ni någon tid att passa behöver Ni inte oroa Er. Vi har trevliga klockor som hjälper Dig.



Nu är sakerna tyvärr inte kopplade till någon ström
men allt är fungerande och fint skick!

För Er som inte vet kan jag tala om att det är på Uggletorpet i Lund utställningen finns.






Kommentarer
Postat av: The StarChief

Mycket snyggt !!!!!!!

2010-06-03 @ 22:44:59
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

The StarChief: Du är välkommen att besöka den! =)

2010-06-03 @ 22:48:01
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Men vad jättefint! Det är långt till Lund, annars skulle jag kvista över på momangen.

2010-06-07 @ 23:00:56
Postat av: Clinen

Libby: Kul att Du gillar det! Jag hoppas på att få dit lite folk som tittar snart. Har varit lite folktomt tyvärr.



ALLA: Ni kanske kan hjälpa mig att sprida ordet om Uggletorpet i Era bloggar??

2010-06-08 @ 07:14:41
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Du är utmanad! Se min blogg :-)

2010-06-10 @ 18:01:46
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback