Chez Madame (del 2)


Ni minns kanske att jag skrev om cafét Chez Madame för ett litet tag sedan. Då visade jag Er de olika sittplatserna. Denna gången ska Vi ta oss en titt på vad väggarna hade att erbjuda.

Det första man ser är en vägg fylld med tavlor.
Personligen tycker jag de hade kunnat sätta upp dem lite snyggare.



På väggen bakom disken förvarade de sitt porslin på stringhyllor.



Högst upp på en av dessa stringhyllor satt en liten Barbieliknande docka.



Svart kakel är kanske inte så roligt men hyllorna var ganska vackra med
de olika tillbehören man kunde ta till sin fika.

Någon som är sugen på att läsa en bok?



Salt och peppar är aldrig fel att ha framme. Jag har haft ögonen på
de långa smala "burkarna" på olika loppisar ett tag men har lyckats avstå.



Jag säger det igen, svart är INTE någon bra färg i ett café men tavlan är läcker!



På en annan vägg fanns det Lp-skivor uppsatta.
Jag vet inte riktigt om jag tycker om det eller inte.



Fönsterna var härligt dekorerade också.







En annan dag blir det lite mer detaljer och för den som är intresserad
kommer Ni även få vet vad jag mumsade på.






Kommentarer
Postat av: Christin

Håller med dej angående de svarta väggarna som inte riktigt passade med all kul kitsch och nostalgiprylar.Kul att se dina bilder i varje fall !

2010-06-30 @ 20:05:36
Postat av: Clinen

Christin: Tack! Kul när mina inlägg och bilder blir uppskattade. =)

2010-06-30 @ 21:43:40
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback