Följ med till Åhus och bada!


Under semestern har vi kunnat åka obegränsat med buss och tåg i hela Skåne. Detta tack vare sommarkortet. Hur som helst blev det en tur till Åhus för att sola och bada. Vilken fin strand! Det blir defenitivt Åhus strand fler gånger för vår del.

Det är många som har skänkt pengar för att få Åhusbryggan byggd. Det är många av badgästerna glada och tacksamma för.

Det är verkligen en fin strand och vattnet är väldigt klart och fint att bada i.

 



Intill stranden ligger Åhus strandhotel som byggdes under 1950-talet.

 

 

Den läckra skylten sitter på sidan av en av restaurangbyggnaderna.



 

Vid sidan av restaurangen ligger en bistro och en gammal bar som numera
verkar vara stängd. För tillfället säljs det bad- och sommarkläder istället.

 

Intill bryggan finns det en glasskiosk som vi borde testat men aldrig gjorde.
Kön var ganska lång i princip hela tiden vi var på stranden.



Märks det att jag har fastnat för denna underbara strand?
Vi kan verkligen rekommendera ett besök här. Ni blir inte besvikna!

 


Fakta om Åhusstrand

  • Åhusstrand hotell och konferens ligger på stranden Täppet.
  • Anläggningen byggdes på 1950-talet. På området finns sju restauranger och plats för drygt 200 sovande.
  • Ägare av strandhotellet är tvillingarna Mats och Max tillsammans med deras lillebror Mikael Svensson. 
  • Här jobbar 18 personer på heltid och resten är tim- eller visstidsanställda.

(Källa)






Kommentarer
Postat av: Randiga tråden

Jag tillbringade mina barndoms sommrar i Åhus, så underbart. På min blogg under vykort kan du se min mor på stranden, från -40 talet. Brittmari

2010-07-26 @ 08:59:10
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Clinen

Kul! Men hur hittar man dina kategorier på bloggen?

2010-07-26 @ 11:18:46
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Ja här är man ofta hehe, har bott på hotellet, på tidigt 60 tal kampade vi och hyrde stuga, Där det nya hotellet ligger låg en fräck spelhall med golfbana, flera andra golfbanor har försvunnit och tyvärr har man förstört hela sidan

där stranden ligger med hus o annat.

Kommer ihåg idyllen från förr.

2010-07-26 @ 21:40:43
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

The StarChief: Jaså? Ja, jag vet ju inte hur det såg ut förr men jag tycker där är underbart vackert! =) Det är nog det bästa stället jag badat på.

2010-07-27 @ 09:52:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Randiga tråden

Hej, om du drar längst ner förbi alla bloggare. Under vykort. Det finns bara ett. Brittmari

2010-07-28 @ 12:31:11
URL: http://randigatraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback