En lyckad loppisrunda!


Igår blev det en tur till Ladskrona där min arbetskamrat visade oss tre olika loppisar som han brukar besöka på Söndagar. Bilder på detta kommer vid ett senare tillfälle. Nu tänkte jag visa upp mina underbara fynd.

Vi fann en hel kartong med delar ur en servis från Jie som vi tidigare börjat samla på. Den blev vår för 100 kronor.

På samma ställe fann vi delar ur en rörstrandservis som heter Aslög. Servisen tillverkades mellan åren 1962-1969. Vi hade turen att få 10 delar för 50 kronor!



De djupa tallrikarna finns i två olika modeller.
Den modell jag gillar bäst fanns det tyvärr bara en av denna gång.

Se vilken läcker deckor den har. Jag föll för den direkt när jag såg den. Ännu en sak att lägga till på listan att hitta fler delar av.

Jag fick med mig en del plast och några underlägg hem också. Underläggen, numrerade från 1-6, är förmodligen tillverkade i teak. För underläggen och den lilla citruspressen gav vi 40 kronor.

De vita burkarna med gult, rött och turkost lock är från hammarplast. Den lilla citruspressen är också från Hammarplast, design Huberth. Sist men inte minst, den genomskinliga burken med turkost lock. Det är en Jonas-burk design Per Bjelving. Dessa burkar och den gula citruspressen (utan tillbringare) fick vi ge 50 kronor för.



Tyvärr finner jag ingen vidare information när jag söker på sakerna men inne hos Libby kan ni ser lite mer plast med märket Jonas om ni är intresserade.

Är det någon av Er läsare som vet något mer om sakerna kanske?





Kommentarer
Postat av: Stora L

Jag älskar underläggen. Har också sånna. Perfekta till festen för att gästerna ska kunna hålla reda på sina glas...

2010-07-19 @ 19:35:31
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: Clinen

Stora L: Jag har två uppsättningar av de underläggen nu. =) Sedan har jag ett udda som inte har någon siffra alls. Skulle vilja ha lite fler sådana också!

2010-07-19 @ 20:53:01
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Aslög är skitsnygg!

Om museerna i Karlskrona: Ja,porslinsmuseet tror jag du har stor behållning av. Tre varianter av Regina :-) och en hel del andra 50-talsdekorer. Bilmuseet är väl fint, men inte värt en resa.

2010-07-20 @ 09:55:53
Postat av: Clinen

Libby: Om man ändå ska åka upp kan man lika bra besöka båda =)

2010-07-20 @ 13:05:56
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Fina fynd ! Gillar Aslög och plastburkarna var ju kul.Gissar att du var på Larssons Lager och kanske Appos...du får gärna berätta !

2010-07-22 @ 16:23:25
Postat av: Clinen

Christin: Det stämmer! Jag var på de två ställena och två till som jag inte vet namnet på. Det ena stället av de två sista var bara skit i alla fall. Men så är det. Alla loppisar kan inte vara kanonbra.

2010-07-22 @ 16:46:33
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback