Ebbas fik!


Är Ni någon gång i Helsingborg måste Ni göra ett besök på Ebbas fik! Där är det verkligen retro och 1950-tal överallt. Jag har nog aldrig sett något så underbart i hela mitt liv! Tyvärr får man inte fotografera där inne utan ägarens tillstånd men jag tog en bild utanför i alla fall.



Ebbas fik får 5 poäng av 5 möjliga!

Jag trodde att jag drömde och var sugen på att starta ett eget 1950-tals café innan men det var ingenting jämfört med hur jag känner nu! Efter besöket på Ebbas fik kändes det som om jag började planera mer och mer. Vem vet, det är kanske dags att sätta igång och göra min dröm till verklighet? Vågar jag verkligen göra det??





Kommentarer
Postat av: *Pinglan*

Vad roligt att du äntligen varit där :) Vad blev det för gott att äta?

2010-07-07 @ 21:56:14
URL: http://www.lillrompan.wordpress.com
Postat av: Clinen

Det blev inget att äta. Vi råkade bara hamna där av en slump. Första gången vi vandrar runt i Helsingborg så vi visste knappt var vi gick. Haha. Men plötsligt såg jag det och steg in. Dock blev det en sockerdricka. =)

2010-07-07 @ 23:53:17
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: *Pinglan*

Deras mat är verkligen god och deras stora kakor ska vi inte prata om.. mmmm.. :)

2010-07-08 @ 10:34:42
URL: http://www.lillrompan.wordpress.com
Postat av: Christin

Hoppas du kan förverkliga din dröm nån dag !

Håller med om att Ebbas fik är jättemysigt med en massa fint att se och väldigt smaskiga saker att äta dessutom :-)

2010-07-08 @ 15:12:38

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback