Chez Madame (del 3)


Ni minns kanske att jag skrivit om detta café förr? Ni kan i alla fall läsa mer om det här och här.

I taket hade de röda lampor som liknade klubbor. Känns inte dessa lite mer 1970-tal?

Uppdatering: JJ berättar i en kommentar att lampan är en Luxus Globo Ring. Årtalet är osäkert. Bild på ett antal varianter finns en bit ned på denna sidan: Luxus Lampor

I köpmannadisken kunde man se alla underbara bakverk och läskedrycker. Här ställer jag mig också fråga om inte denna är nyare än 1950-tal? Jag har då aldrig sett en köpmannadisk från 1950-talet som inte varit i teak eller något annat träslag.

Ett litet tidningsställ är helt rätt. Dock är tidningarna inte lika rätt. Jag hade nog föredragit om det legat några Femina från 1950-talet här eller varför inte några Allers.

Servettterna tyckte jag var lite roliga. De hade köpt in servetter som såg riktigt gamla ut. Där blev det lite pluspoäng! (Kanske lite svårt att se men servetten har en lite brunare nyans)

För min del blev det en morotskaka och en stor mugg med varm choklad. Det är nog den godaste choklad jag någonsin druckit! Morotskakan var supergod den också.

Då stänger vi dörren och säger adjö för denna gång! Kanske blir det ett besök på café Chez Madame igen. (Förresten blir jag ledsen när ungdomarna i Malmö som ska förstöra allt vackert!)



Vill Ni besöka Chez Madame kan Ni göra det på Karlskronaplan 7 i Malmö under dessa tider:



Totalt får Chez Madame 3 poäng av 5 möjliga!






Kommentarer
Postat av: JJ

Lampan är en Luxus Globo Ring. Jag vet inte exakt när de kom. Bild på ett antal varianter finns en bit ned på denna sidan:

http://www.vittsjobjarnum.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=1030&Itemid=29

2010-07-16 @ 08:40:37
Postat av: Clinen

JJ: Kul info! Det får jag lägga till i inlägget. =)

2010-07-16 @ 19:43:15
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Ser ut att vara ett finst ställe, håller med om klottret. Disken var helt rätt har sett många olika från rätt tid.

2010-07-17 @ 15:59:08
URL: http://starchief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback