Brödbak


För en liten tid sedan bakade jag bröd för första gången. Det var ett nyttigt bröd och receptet fann jag på Husmorsskolan. Protestlimpa heter det. Detta bröd blir väldigt matigt och man får tugga lite. Dagens bröd är så lätta och luftiga att man tar två tuggor och sen är det slut.

När denna lilla husmor står i köket är det bäst att man flyr fältet. Man skulle nämligen kunna tro att kriget kommit så som jag stökar och bökar!

Jag var väldigt orolig över att råka ha dem för länge i ugnen. Enligt receptet ska dessa bröd bakas i 2,5 timmar i ugnen och det gjorde mig lite rädd. Men se så fint de bakas!

Här är det färdiga resultatet. Jag tog med mig ett av bröden till jobb och alla som åt av det tyckte att det var riktigt gott! Det var till och med en av kollegorna som ville att jag skulle baka ett eget bröd åt honom nästa gång jag skulle baka. Det kallar jag ett bra betyg!






Kommentarer
Postat av: anna

ser gott ut!

får ta och baka när det blir lite svalare.

Postat av: The StarMan

Snygg färg på skåpluckorna

2010-07-05 @ 22:39:38
URL: http://starchief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback