Sätt guldkant på din Söndag!


Det är tydligen Söndag igen. Vart tar veckorna vägen och varför springer helgen förbi så fort?

Söndagar brukar vara allmänt tråkiga och speciellt nu under vintern. Det är nästan inget folk ute, inte ens barnen i området är ute och leker i snön. Alla verkar allmänt trötta på det grå, kalla, blöta och tråkiga vädret vi har just nu. Då gäller det att hitta guldkanterna som gör livet lite roligare och lättsammare.

Idag finner jag min glädje i att dricka te ur min turkosa kopp ifrån Rörstrand Gul (eller var det gol?), äta lättfil ur en skål ifrån Vereco France (är det någon som vet vilket årtal dessa glasprodukter tillverkades?) och en god macka på Rörstrands tallrik Marie.

För att få lite värme passar jag även på att ta upp lite soppa ur frysen. Det blir både en fröjd för ögat och gott att äta när man tar fram Rörstrands djupa taillrik Marie. (Tyvärr är underläggen nyproducerat 70-talsmönster. Någon som vet hur bordstabletter/underlägg såg ut under 1950-talet?)



Visst har Rörstrand Marie en härlig dekor?



Hur gör Ni för att få Söndagarna att kännas lite roligare eller lyxigare?






Kommentarer
Postat av: Catrin

Tack själv - och nu är jag tillbaka :)



Ja gamla filmer är ju ännu bättre! Jag brukar lyxa till söndagar med extra god mat och karameller förstås. Mums!

2010-02-21 @ 19:15:24
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback