Tänt var det här!


Det är verkligen en djungel när man ska välja lampor. Nu för tiden ska det tydligen vara spotligts och inte vanliga taklampor. Tråkigt tycker jag! Visserligen har vi en sorts spotligtlampa men den har fått åka ner i källaren nu. Det blir verkligen inte bra ljus, det kommer lite fläckvis kan man väl säga. Det är säkert en jättebra lampa om man har något speciellt man vill belysa i ett rum men inte om man vill att hela rummet ska lysas upp.

Aja, nu ska jag inte svamla mer om det utan jag ska visa er min underbara lampa som jag spanade på i ett par veckor innan jag slog till och lät den bosätta sig i mitt kök.



Försäljaren sa att det var en lampa ifrån 1950-talet och det var precis så jag tänkte när jag såg den. Jag tror att den kommer från någonstans mellan mitten av 50-talet och slutet av 50-talet. Är det någon som vet något om min röda fina lampa?


  Man gjorde verkligen snygga lampor förr! Både formen och färgen
får mig glad (vilket är konstigt eftersom röd inte riktigt är min färg).






Kommentarer
Postat av: Hanna

hej!



Jag har inte glömt dig!

Men taket på jobbet har rasat in, och bruksanvisningen ligger på mitt kontor, dit jag inte får gå just nu. Har ingen aning om hur lång tid det kan ta innan jag får tillgång till kontoret igen, men skickar så snart jag kan



Hälsningar Hanna

2010-03-02 @ 15:32:59
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback