Finns det fortfarande fruktknivar?


Det kan man undra, det är inte vanligt att se i alla fall. Fast, det är kanske å andra sidan inget som jag tittar efter i butikerna. Under 50-talet fanns det gott om fruktknivar och olika ställningar som de skulle sitta i.

Detta fruktknivssätt är något av det första 50-tal som kom in hos mig. Det kommer från min mormor och hon hade två likadana ställningar men bara en uppsättning knivar.

Här har jag satt några knivar som har tillhörande gafflar. Jag tror de är från 60-talet och i min fantasi ska dessa användas till "sillafatet" under påsk, midsommar eller jul. Kan ni inte tänka er hur ljuvligt det skulle vara att få njuta av sillmacka när man har så fina bestick? (Bild på gafflarna kommer)

Vad tycker ni om ställningar? (Personligen tycker jag att de är lite festliga men jag skulle nog vilja en eller två i Teak!)





Kommentarer
Postat av: Eva Jilderbo

hej, jag har en mjölk kanna och en socker skål som det står Rörstrand Sweden 601. Har du flera koppar?

Jag bara älskar 50-tal och speciellt musiken. kramkram Eva

2012-02-06 @ 14:58:54
Postat av: Clinen

Eva: Jag har endast 2 koppar. =)

2012-02-07 @ 10:52:29
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback