Nu är det jul i retrohörnan!


Ur radion strömmar musik från P3, granen är tänd och jag njuter av den underbara stämningen. Med det lilla julpynt jag äger lyckades jag få till en bra julkänsla i retrohörnan (om jag får säga det själv!). Nästa år kan jag förhoppningsvis dekorera min stringhylla med lite julpynt också för då sitter den på väggen ovanför radion.

Under granen (som står på ett litet vitt bord från IKEA) finns det två tomtar, två julbockar och ett litet paket som inte har något innehåll. Paketet är endast till för att skapa den rätta känslan. Det bör poängteras att julpappret är från slutet på 50-talet början på 60-talet. Min farmor har ägt små livsmedelsaffärer/kiosker och där hade hon en stor rulle med detta papper som jag och mina kusiner blivit vana vid att få klapparna inslagna i varje jul. Den stora bocken räddade jag för något år sedan ifrån soprummet och den lilla bocken köpte jag för 10 kronor på julskyltningen den 1:a advent i år. Vad vore julen utan en julbock under granen?

På radion står min mormors hemmagjorda tomtar. När min morfar levde satt hon och gjorde en ny tomte nästan varje kväll innan julafton men tyvärr gör hon inte det längre. Det tycker jag är synd för hon gör riktigt söta små tomtar och tomtegummor! Den roliga julkalendern som syns i bakgrunden har jag skapat med hjälp av en pringlesburk och tändsticksaskar.

I fönstret står min härliga jusstake tillsammans med låtsassnö och söta små tomtar. Juligare än såhär kan det knappast bli!



God jul mina Retrovänner!






Kommentarer
Postat av: Khina

Va´ juligt fint du har gjort det!

God Jul på dej!

2010-12-23 @ 22:42:03
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Clinen

Khina: Tack! God Jul på dig med =)

2010-12-24 @ 09:43:54
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Ser ut som du fått in en fin stämning i din Retrohörna.

2010-12-24 @ 15:33:42
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Fröken Pralin

Oh, vad mysigt du har gjort det inför jul! Ville bara hoppa in i bilden och mysa upp mig i stolen i hörnet och blicka ut över allt julmys :). Dagarna innan jul var hysteriska för mig så tyvärr hann jag inte pyssla om mitt hem som jag ville men jul blev det iallafall ;).

2010-12-25 @ 14:33:24
Postat av: Clinen

Fröken Pralin: Det blir så ibland. Men det är ju mysigt med julen ändå och det som räknas är att umgås med nära och kära oc bara ha det bra! =)

2010-12-25 @ 17:56:51
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback