Födelsedagspresent


Varje år har jag samma problem. Vad ska man ge i födelsedagspresent till sina familjemedlemmar? I år köpte min pappa en husvagn från 1965 och då passade jag på att gå runt på loppisar och samla ihop ett litet kit som han kunde ha i husvagnen.

Det blev en termos, salt och pepparströare, en sockerskål i plast och en liten bricka i trä från Jie. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en sådan termos, verkligen udda!



Brickan tyckte jag var så söt med små hjärta på.

Jag var lite orolig att han inte skulle gilla min present men han blev riktigt glad och tyckte det var en rolig grej.





Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej Clinen!



Du verkar ha bra koll på femtiotalsgrejor. Jag är på jakt efter salt och pepparkar i en större mängd för att fullända en pensionatsanda i sant 50-tal. Har du några tips på vart jag skulle kunna vända mig för större mängder?

2011-05-04 @ 23:07:34
Postat av: Clinen

Större mängder vet jag inte riktigt. Man får titta runt i olika second hand affärer och på treadera och blocket. Jag har inte stött på någon som säljer av mängder. Det är oftast ett par eller så.

2011-05-05 @ 10:42:41
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback