Rockabilly-En bok om de sista romantikerna


För några dagar sedan kom det ett litet paket i brevlådan där det låg en pocketbok. Det var min gode vän i Göteborg som varit i farten igen.

Jag är ingen bokmal direkt men om jag lyckas hitta rätt bok kan jag knappt slita mig. Detta är en sådan bok. Den är intressant, rolig och väcker min nyfikenhet. Boken handlar om olika människor som på ett eller annat sätt lever det underbara livet från 1950-talet under modern tid. Detta gör de via musiken, hemmet eller kläderna.

Det är ingen roman utan mer en samling reportage och intervjuer men det är det som gör den så intressant och rolig. Har Du inte läst boken tycker jag att Du ska ge den en chans. Har Du tur finns den kanske till och med på biblioteket?

Tips!: I boken kan man få läsa om Jonas och hur han bokstavligt talat lever 1950-tals livet fullt ut. Jag hittade en artikel om Jonas inne på Aftonbladet som ni kan läsa.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback