Lendelundens antik (Del 2)


Givetvis gick vi in i den andra dörren också. Där gömde sig mycket mer saker än i dörr nummer ett. Det var en varm (nästan för varm!) och mysig miljö och vi blev varmt mottagna av damen som befann sig där inne. Vart man än tittade fanns det mysiga och vackra detaljer.



Ljuvligt dukade bord, förmodligen tänkt till en lite finare bjudning.



Lägg märke till tidningar som ligger i soffan.
De var underbart vackra.



Någon som vill höra lite radio under tiden det serveras kaffe?



Ett annorlunda sätt att ha sina böcker på men väldigt vackert!



Ett linneskåp behöver inte alltid användas till just linne.
Man kan ha det som ett speceriskåp.



Eller varför inte förvara sitt silver i ett sådant skåp?

Olika sminkbord och byrålådor med tillhörnade sminkspegel
fanns det också för den som är intresserad av sådant.







Några roliga gamla askar och burkar.



Denna burk blev jag själv sugen på att köpa men det var inte rätt pris för min del.

Innan vi sa adjö till Lendelundens antik tog vi ett visitkort från skrivbordet.

Vill Ni också besöka Lendelundens antik kan ni göra det på
väg 108 mellan Lund och Staffanstorp i Knästorp.






Kommentarer
Postat av: Nadja

Ja, jag märkte att länken inte funkade. Men nu finns det lite "drive in dinner/cafe" inredning uppe!

2010-04-24 @ 13:53:16
URL: http://oldchicago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback