Kläder ska hängas med stil!


På femtiotalsjakten hittade jag ett roligt inlägg (som vanligt, Libby gör så himla många och underbara inlägg!). Där blir läsarna tillfrågade om hur det ser ut i garderoben. Hon pratar då inte om kläderna utan om det som kläderna hänger på. Just det, hon pratar givetvis om galgarna. Jag tänkte därför visa några bilder på hur galgarna i min garderob ser ut.

De flesta är vanliga trägalgar från IKEA. De används till alla möjliga sorters kläder till exempel byxor, tröjor, blusar, t-tröjor med mera.

En del av galgarna är gamla trägalgar från olika butiker som funnits en gång i tiden. De är inte bara praktiska utan även vackra tycker jag!

Mina favoriter är dessa vackra galgar i mörk teak. Jag har bara tre stycken och därför hänger mina favoritkläder på dem.



Dessa galgar anväds för både byxor och kjolar men mest för kjolar.





Denna udda plastgalge har jag haft så länge jag kan minnas.

Sist och faktiskt minst bjuder jag på en bild av några barngalgar
som hänger i garderoben utan några kläder, de är bara fina att ha.
(Även de har jag haft så länge jag kan minnas)



Ja, då har ni fått se hur mina kläder hängs upp.
Vad har Du för galgar i Din garderob?






Kommentarer
Postat av: Christin

Har också en del gamla med olika affärsnamn på och dom är kul. Har även en del Ikea som dina och dom är helt okej.Diverse halvgamla i plast men dom försvinner allteftersom. Såna där praktiska till kjolar mm är bra att ha och jag har en söt plastbarngalge i gömmorna jag med, samt några roliga gamla klädda galgar i plast. Favoriterna var dock dina teakgalgar men såna finns inte i min garderob - än !

2010-04-28 @ 18:45:36
Postat av: Clinen

Christin: Vad roligt att höra att det är fler som har det likadant som jag med galgar =)

2010-04-28 @ 21:42:32
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: nadja

Har liknande galgar av den första bilden. Annars är det svarta plast galgar ett alternativ.. suck!

2010-04-29 @ 02:38:15
URL: http://oldchicago.blogg.se/
Postat av: Clinen

Nadja: Usch, plastgalgar är inget bra för kläderna har jag hört. Jag minns inte varför nu men kläderna mår visst inte riktigt bra av det.

(Kan också vara så att personen som sagt detta tyckte att plastgalgar är ruskigt fula och försöker få alla att sluta använda dem. Hahaha)

2010-04-29 @ 14:33:03
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Snygg samling! Och, åh, en sådan rosa hade jag när jag var barn - nostalgichock!

2010-05-01 @ 20:21:38
Postat av: Clinen

Libby: Tack! Du har inte kvar den lilla rosa i din samling? Tycker de är så söta! (Fick dock limma min rosa på ett ställe där den knäcktes lite. "muttrar")

2010-05-02 @ 17:21:14
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback